2e Dag Rome... toch maar de bus - Reisverslag uit Rome, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu 2e Dag Rome... toch maar de bus - Reisverslag uit Rome, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

2e Dag Rome... toch maar de bus

Door: Marcel & Wolly

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

29 Augustus 2011 | Italië, Rome

Maandag, een nieuwe week met waarschijnlijk weer een week vol inspanning en nieuwe indrukken, ja vakantie is zo makkelijk nog niet? Zoals als alle andere dagen opstaan en aanschuiven voor het ontbijt, dit keer ook weer perfect verzorgt en ja dan eet je toch gauw te veel, moeten we weer verplicht lopen.
We hadden bedacht om dit keer met het openbaar vervoer te reizen, omdat je er normaal niet moet komen met eigen vervoer, zondags gaan veel mensen juist de stad uit dus dan is het er veel rustiger, wat je rustig noemt ??
Na ons wat verdiept te hebben in het openbaar vervoer zijn we gaan lopen naar een opstapplaats
zo’n 200 meter verderop. Met de bus de stad in tot de eerste metro station en vandaar kun je de hele stad doorkruizen van oost naar west en terug. Ja ook de temperatuur loopt weer lekker op en zo is het al gauw 30 graden. We hadden ons voorgenomen om een route te lopen maar begonnen bij het eind, schiet wel lekker op hadden we mooi de middag voor ons zelf. Zo hebben we diverse bouwwerken bekeken, waaronder Kapucijner crypte, enge kapellen die feestelijk versierd zijn met mozaïeken gemaakt van de botten van overleden monniken, ook diverse skeletten zijn intact gelaten en hangen in nissen die gemaakt zijn van botten. Best wel luguber om te zien.
Ook het park Villa Borghese bezocht vandaar had je een mooi vergezicht over een gedeelte van Rome, je keek zo op Vaticaanstad. Vervolgens de voeten verwendt met een overheerlijke koude afkoeling in een van de fonteinen van het park om vervolgens het hotel weer op te zoeken, doormiddel van tram, metro en bus. Het gebruik van een meerdaagse kaart voor het openbaar vervoer is in de grote steden en vooral Rome echt een uitkomst.
Wordt vervolgt……

• 30 Augustus 2011 - 05:22

Paul:

Ja, echt afzien zo'n vakantie. Ik ben dan ook "blij" dat ik weer "fijn" aan het werk ben hoor. Heus, die tijd komt voor jullie ook weer hoor.
    Als alles goed werkt is openbaar vervoer in zo'n stad inderdaad wel een uitkomst. Have fun.

• 30 Augustus 2011 - 09:32

Anne En Betty:

Ja. het ziet er geweldig uit nog op bezoek geweest bij de Paus? Bij zo'n culturele reis mag dat eigenlijk niet ontbreken.
    Geniet nog van jullie vakantie.

• 30 Augustus 2011 - 15:33

Paul:

Met n beetje geluk krijg je ook nog een reactie van Petra. Dat lukt nog niet zo. Eerst typt ze n reactie maar geeft ze geen naam mee. Daarna een naam zonder reactie. Best lastig hoor. Hij komt zo denk ik wel

• 30 Augustus 2011 - 15:36

Petra Lans:

Hallo Wolly en Marcel,
    Het ziet er super uit en leuk om jullie zo te volgen.Fijne dat het openbaar vervoer zo mee werkt.Ik vind dat dat meestal wel goed geregeld is in het Buitenland. Wij hebben dat in Oostenrijk ook zo ervaren. 30 graden wel jaloers hoor hier regend het weer.
    Genieten jullie nog maar heerlijk en dan geniet ik lekker met jullie mee.
    Dikke kus

• 30 Augustus 2011 - 17:37

Yvonne:

Hey Marcel en Wolly
    Leuk om zo met jullie mee te reizen,krijg er echt een vakantie gevoel van!!!