Sienna bij avond - Reisverslag uit Rome, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu Sienna bij avond - Reisverslag uit Rome, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

Sienna bij avond

Door: Marcel & Wolly

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

02 September 2011 | Italië, Rome

Vrijdag 2 september,
Na een luidruchtige nacht, het leek wel of de ‘buren’ gingen verhuizen. Tot de late uurtjes werden er tafels en stoelen verschoven o.i.d. Maar na nog een paar uurtjes slapen zijn we bijna te laat voor het ontbijt. Net voor 9 uur lopen we de ontbijtzaal in en krijgen gelukkig nog een verse croissant en een kopje thee.
Rond de klok van 10 uur vertrekken we. Nog even tanken of toch maar niet. De prijzen verschillen met 12 cent bij avondtarief en overdag. We kunnen nog even op pad voordat we echt zonder zitten. En het is geen Noorwegen waar het 50-80 km duurt voor de volgende benzinepomp komt in Italië is het 5-8 km en de volgen 2 à 3 benzine pompen staan voor je klaar en zelf een lekkere Illy cappuccino.
Half elf rijden we al op de A1 van Napels richting Milaan, 350 km te gaan, airco aan want buiten is het alweer 30 gr. En de verwachting is om 16 uur in het volgende hotel. 10 km ten westen van Sienna.
Rond de middag nog maar een bakkie en een soepje, even de benen strekken en dan toch maar weer de koele auto in. Dankzij de schaduw van de zonnepanelen blijft de auto relatief koel. Maar zelf wil je graag verder, ondertussen wordt het toch weer 35 gr en we mogen nog een uurtje of 3 rijden.
Bijna bij onze eindbestemming stuurt de navigatie ons een fijn smal straatje in boven op een berg wat denkt ze wel we hebben geen MINI ?? Geen hotel te bekennen! Alleen twee hoog bejaarde die stiekem ons zaten te begluren, niet zo vreemd we stonden op privé terrein. Terug naar de doorgaande weg, een supermarkt en daar eerst onze boodschapjes gedaan zodat we ergens kunnen picknicken. Verder op weg naar een dorp wat in de routebeschrijving staat en daar de draad weer oppakken. Opnieuw invoeren met de gps coördinaten 30 km uit de richting?? Bellen met het hotel, we blijken heel dichtbij te zijn volg de doorgaande weg en vraag maar aan iemand. Iedereen kent het hotel. En ja hoor 1 km verder aangekomen bij het hotel. Nu maar de juiste gegevens vastgelegd zodat we nu de weg direct kunnen vinden.
Vanavond op zoek naar een plek om te picknicken. In Sienna is een park en daar willen we het wel proberen. Dit is vlakbij het oude centrum dus na het eten nog even de Dom bekijken en Piazza del Campio. Een ijsje eten op de Piazza en weer terug naar het hotel. Morgen gaan we verder naar Pisa en daar zijn we twee nachten. Pisa en Lucca staan nog op ons verlanglijstje.
We houden jullie op de hoogte, en een paar plaatjes van Sienna bij avond

Gr

• 03 September 2011 - 18:13

Petra Lans:

Jaaaa ik ga het weer winnen van Paul, hij hangt onder uit gezakt voor de tv, ik denk dat hij zich geestelijk aan het voorbereidden is voor de wedstrijd van morgen in Amersfoort. Prisca kwam gisteren ziek uit school en heeft de hele avond en halve nacht overgegeven. Nu houd ze gelukkig weer wat binnen. Sienna ook daar zijn wij geweest gezellige stad en wat zit je er toch weer heerlijk bij Wolly op je vliegend tapijtje,start klaar voor Pisa en Lucca, ook die twee steden moet je gezien hebben ik vond ze geweldig.
    Nog een hele zonnige dagen.
    Liefs

• 03 September 2011 - 18:23

Paul:

Tja, ik zit nog meer in het vakantietempo, zo in het weekend. Kalm an, 't is geen wedstrijd. Lijkt me heerlijk zo'n auto met een airco. Ik heb overigens wel het gevoel dat jullie nu met zeven-mijls-laarzen door Italië denderen.
    Jullie hebben in ieder geval net zoveel 'plezier' van je navigatiesysteem als wij dat hadden tijdens onze vakantie in Italie (n afslag missen en dan door een file 45 min doen over de 7 km naar de volgende afslag). Veel plezier