Terug naar de middeleeuwen - Reisverslag uit Lucca, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu Terug naar de middeleeuwen - Reisverslag uit Lucca, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

Terug naar de middeleeuwen

Door: Marcel & Wolly

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

04 September 2011 | Italië, Lucca

Zondagmorgen lekker wakker worden en voor het eerst zijn het niet alleen wolken maar komt er ook water uit vallen. Kunnen we alvast een beetje wennen voor als we thuis komen.
Met paraplu in de hand naar het station, we gaan met de trein naar Lucca. Als de trein aankomt twijfel je of je toch niet beter de auto kunt nemen, maar stoer gaan we in de boemel op pad. Het is maar 20 minuten rijden en dat heeft wel weer z’n voordelen. Geen parkeerplaats zoeken en midden in het centrum uitstappen. En als we uitstappen is het in Lucca droog.
Vanaf het station in Lucca is het de weg oversteken en je ziet de stadsmuur voor je. Daar kun je wel omheen als even tijd hebt. Bij binnenkomst hebben we eerst een stukje onder in de muur gelopen. Maar verder zijn we er overheen gelopen, dit is wel zo mooi en dan heb je ook mooie plaatjes. Boven op de muur was een country fair georganiseerd en dus gezellig druk met alle mensen. We zijn maar niet naar binnen gegaan want de auto ligt al vol!
En het begint toch nog even te regenen. Dus lekker onder de bomen lopen dat scheelt wat druppels. Als er tijd voor koffie is gaan we de muur af en lopen het centrum in. Ondertussen bekijken we de San Martino Kerk en schuilen daar even voor de ergste regen. Gelukkig klaart het snel op en hebben we de paraplu’s nog maar heel even nodig. Bij het plein aan het theater eerst maar een bakkie en een broodje. Al dat lopen maakt hongerig. Vandaar uit zigzaggen door het centrum om toch de wandeling op de muur af te ronden. Imponerend hoe hoog en breed deze muur is en dan te weten dat deze voor zijn tijd de meest geavanceerde is voor zijn tijd (1500-1645).
Vanaf de muur heb je ook een mooi overzicht over het oude centrum en de tuinen van Palazzo Pfanner kun je vandaar al aardig goed bekijken. Net als de botanische tuin die iets verderop te zien is.
Na deze leuke wandeling gaan we weer terug naar de trein, ondertussen betrekt de lucht en als of het zo moest zijn. Net op de hotelkamer aangekomen barst de hemel open. Een flinke bui en windvlagen zorgen ervoor dat het stof verdwijnt.
Morgen vertrekken we naar Albavilla en van daar uit vertrekken we naar huis. Buienradar geeft slecht weer voor Salzburg en de last minute krijgen we niet geboekt…..dus Vincent je hebt pech we zijn iets eerder thuis (dinsdagavond ;) ). Maar ik zal woensdag wel weer Italiaans koken.
In Albavilla is geen internet dus voorlopig is dit ons laatste bericht. Zodra we thuis zijn komt het laatste verslag online.

• 04 September 2011 - 20:35

Elise:

wennen aan de regen.....het beloofd weer veel goeds deze week, wat dat betreft........gister wel peentjes geweest bij de airborne in oosterbeek . Was een van de laaatste(of de laatste) zomerdagen werd gezegd!

Veel plezier nog en geniet er nog maar van....

• 04 September 2011 - 21:07

Nardi Hek.:

hallo lieve vakantie gangers,
    Wat hebben jullie veel moois gezien,
    wij hebben vanavond de reis verslagen
    van de afgelopen vier dagen bekeken
    geweldig hoor , alleen sneu voor Vincent ,moet hij nu al aan het poetsen
    kunnen jullie echt niet een paar dagen
    in de regen door brengen,het maakt met hier toch niets uit. Al hoe wel,
    het vandaag priema was.En van peentjes regenen hadden wij gisteren
    ook geen last, het was wel benauwd
    Pa is met een moter club uit wekerom
    wezen toeren ,230 KM ,af gesloten
    met een gezellige bbq.
    groetjes uit Wekerom.

• 05 September 2011 - 05:08

Paul:

Hoi vakantiegangers, jammer van de regen in Lucca, het is daar zo mooi. Ik weet ook nog dat wij geimponeerd waren door die enorme muur. Helaas hebben we toen, als ik het me goed herinner (te) weinig tijd gehad voor het oud centrum.
    Amerfoort begon overigens regenachtig, maar gelukkig hebben Bart en ik niet in de regen hoeven lopen. Het eerste rondje ging heel aardig. De volgende rondjes ging Bart zelf op zoek naar leuke hindernissen en heb ik voortijdig het parkoers afgesloten (not amused). In ieder geval een goede terugreis toegewenst. In ieder geval een hoofd vol mooie herinneringen neem je mee terug en bedankt voor de leuke updates van jullie belevenissen.

• 05 September 2011 - 11:52

Petra Lans:

Arme Vincent het is gedaan met je vrijheid, jammer dat het weer slechter word ik liep twee weken geleden in 34 graden in Salzburg. Het is echt een bezoek waard. Nu is het gelukkig droog en zonnig in doesburg, Maar de komende dagen word het minder weer.
    In het weekend schijnt het weer beter te worden. Bedankt voor het mee reizen en de geweldige verslagen.
    Liefs en tot gauw