De middeleeuwen herleven - Reisverslag uit Assisi, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu De middeleeuwen herleven - Reisverslag uit Assisi, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

De middeleeuwen herleven

Door: Marcel & Wolly

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

27 Augustus 2011 | Italië, Assisi

Een rustig dagje vandaag vertrekken we van Mogliano Veneto naar Cannara. We kiezen voor een rustige weg langs de Adriatische Kust. We hebben de tijd aan ons zelf en de gelukkig maar want zo vanuit het niets komen we in een file van langzaam rijdend verkeer. Normaal zou ik de eerste afslag eraf gaan, nu dit keer maar niet want dit zijn B-wegen en de huidige provinciale weg heeft al voldoende gaten in het asfalt en de wegen gaan weer naar het noorden terwijl wij toch echt nog zuidelijker moeten. Gelukkig valt de lengte mee en hebben we maar 10 minuten vertraging. Dat mag de pret niet drukken.
Na trek in koffie te hebben, bekijken we een stukje van het natuurgebied bij de Po-delta. We kunnen met de auto tot aan de oever komen. En zien daar een zwarte libel. Na enig oefenen, want oefening baart kunst, toch op de foto gekregen.
Halverwege komen we langs een supermarkt en verzinnen, wat we vanavond op de picknick plaats zullen eten. De keus is snel gemaakt en de koelbox weer goed gevuld. We rijden nu door naar Cannara. Cannara ligt ca. 15 km van Assissi. Eerst het hotel bekijken, we durven het bijna niet te geloven maar het ontvangst is erg leuk. We werden zelfs met de naam aangesproken, en de kamer was al net zo. We treffen het weer. En zoals de informatie al te kennen gaf, Assissi is vanaf het balkon te zien.
Na ons geïnstalleerd te hebben opzoek naar een Picknickplaats. Deze is in de buurt van Assissi en na het kokkerellen en eten nog even de stad bekijken. Heel bijzonder, zeker ‘s avonds met de schemering.
Zodra we binnen de stadmuren liepen, vielen we midden in een middeleeuwsfeest De Jonkheren en Jonkvrouwen werden vermaakt door de vendeliers en de ‘drumband’ gehoor beschermers verplicht wat een volume. Assissi bij avond is toch heel apart we hebben geprobeerd om dit vast te leggen.
Morgen op weg naar Rome en dan zal dit weer allemaal voor jullie te lezen zijn.

• 28 Augustus 2011 - 19:40

Sandra:

Jeetje, wij aan de vooravond dat voor de kinderen de vakantie ook voorbij is, reis ik met jullie mee door het prachtige Italie. Het regent hier echt cats en dogs, daar hebben jullie gelukkig geen last van.
    Veel plezier
    Sandra

• 28 Augustus 2011 - 20:05

Marcel En Wolly:

En zoals je ziet San rijden we al als een Italiaan. Onze Purdy01 had het ook warm.
    Vandaag door Rome gereden...geweldig 3 rijen dik voor de verkeerslichten en alles rijdt gewoon door...super

• 29 Augustus 2011 - 05:23

Paul:

Hé lui, dit werkt vreselijk verslavend. Met het slechte weer hier in Nederland is het heerlijk om op deze manier nog een beetje 'zon' binnen te krijgen. Jullie vermaken je prima, dat valt op te maken uit jullie verslagen. Hoe was overigens de Po-delta, van onze vakantie daar weet ik nog dat we het achterland daar eigenlijk heel saai vonden, een soort tropisch Groningen.

• 29 Augustus 2011 - 20:23

Vincent:

zo mams en marcel,
    ik heb een inhaalslag gemaakt met jullie reisverslagen. zo te zien vermaken jullie je wel :)
    tot over 12 dagen :)