Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

Venetië

Door: Marcel & Wolly

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

26 Augustus 2011 | Italië, Venetië

Vrijdag 26 augustus, de dagen vliegen voorbij. Vanmorgen op tijd aan het ontbijt en aansluitend op weg naar het station. Het is maar 5 minuten lopen en om 10 uur kochten we onze kaartjes de trein vertrekt om 10:16 uur. Maar ook hier geldt de slogan van het OV het rijdt niet of te laat! Na een uurtje geduld en een zenuwslopende stationbel verder stopt de trein. En een goede 20 minuten later zijn we in Venetië.
Het station uitlopend lijkt het wel Amsterdam in de spits maar dan op het water,denkend eerst een waterbus te nemen. Maar de rij voor de kassa is lang genoeg om deze over te slaan en te voet zie je vaak meer dus de wandelschoenen mogen hun werk doen. We kijken onze ogen uit, Venetië is een boeiende stad. Alle straatjes, steegjes en bruggen af en toe waren we de oriëntatie een beetje kwijt. Tussen de hoge gebouwen en smalle steegje kwamen we op hele mooie plekken. Maar zodra er een plein, kerk of andere bezienswaardigheid te zien was kwam de plattegrond weer te voorschijn om de route verder te bepalen.
Achter de kerk van San Polo vond ik een leuk winkeltje, een souvenir van Venitiaans glas voor de verzameling. Marcel kan het niet laten om mij te betrappen als ik de winkel uit kom. En dit alles nog vastleggen met de camera. Maar gelukkig kunnen we sommige beelden wissen…toch??
Terwijl we verder wandelen kijken we of er nog bekende stukken te zien zijn uit de film The Italian Job……toch maar nog een keer de film bekijken :). Verder zijn we natuurlijk naar het San Marcoplein geweest en de Basiliek bekeken. En de straten/ steegje daarna zijn wel erg leuk om te winkelen.
En een Venitiaans masker gevonden wat een keuze is er hier, van plastic tot handgemaakt in een Atelier.
We twijfelen nemen we de waterbus of lopen we terug naar het station? De voetjes willen nog wel een stukje op stap en de waterbus puit uit van de mensen dus de keus is snelgemaakt. En nu kunnen we nog mooie plaatjes schieten en zelfs samen op de foto op de brug Rialto. Het is prachtig om al die bootjes op het water te zien manoeuvreren.
Nog even een ijsje om te ‘koelen’ en verder naar de trein. Gelukkig staat de trein klaar en hoeven we nu maar 20 minuten te wachten en zijn dus binnen een uur in het hotel. Even bijtanken en het verslag van Verona uitwerken. Een hapje eten en dan Venetië online.
Morgen vertrekken we naar Cannara in de buurt van Spoleto en Assisi. Hopelijk is daar ook een WIFI netwerk dan kunnen jullie morgen het vervolg lezen anders duurt 2 dagen wanneer we in Rome zijn. Maar we blijven schrijven. (Ja Paul ook wij zijn besmet met het virus:))

• 27 Augustus 2011 - 07:19

Sandra:

wat leuk om jullie italiaanse avonturen te lezen, als je nog wat italiaanse uitdrukkigen nodig hebt om indruk te maken laat het maar weten, help ik je verder. Op de foto's is duidelijk te zien dat jullie geen last hebben van het Hollandse weer of aqua alto wat toch zeer gebruikelijk is in Venetie en iets minder in Nl. Omgekeerde wereld dus. Hoe bevalt de mini in het land van de Fiat en Ferrari. Rijden jullie al Italiaans?
    Wij genieten mee met jullie reisavonturen .

• 27 Augustus 2011 - 09:55

Georgette:

We volgen jullie reisverslag, en genieten zo ook een beetje mee. Groetjes van A en G en fam

• 27 Augustus 2011 - 10:21

Kees En Riet:

Dit is dus werkelijk genieten en wat een onderneming. Een dagje rust???...forget it!!! Geweldige ondernemers die weer veel indrukken op doen. Groetjes vanuit Doesburg en wij blijven jullie volgen. xxx

• 28 Augustus 2011 - 08:04

Paul:

De foto's (nog wel wat weinig hoor) zijn geweldig. Aan het weer zal het in ieder geval niet liggen dat jullie het naar de zin hebben. Ons eigen Venetië (hier in de tuin) begint weer wat op te drogen. De watertaxi kan dus weer worden opgeborgen.
    Veel plezier en, om een bekend danser/choreograaf aan te halen: Vooral doorgaaaan!