Verona - Reisverslag uit Verona, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu Verona - Reisverslag uit Verona, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

Verona

Door: Marcel & Wolly

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

25 Augustus 2011 | Italië, Verona

Donderdag staan we bijtijds naast ons bed. Het idee om Bergamo en Verona te bekijken op 1 dag is wat veel. We kiezen voor Verona. Na het ontbijt pakken we de tassen weer in de auto en stellen de navigatie in op Verona. Eerst even binnendoor zonder AUTOSTRADA en genieten van de mooie omgeving. Helaas wordt er ook in Italië aan de weg gewerkt en van de ene omleiding naar de andere toch maar de Tolweg en zo ben je wel weer snel op bestemming.
We parkeren vlakbij de Arena,nee nee niet de Arena voor de voetbalfans, had ik trouwens ook nooit gedaan als liefhebber voor de andere club, degene weten waarschijnlijk wel meer ?Deze Arena is trouwens veeeeeeel mooier. We lopen de hoek om en zien de podium attributen van Aïda voor de Arena staan. Dan kriebelt het om naar een voorstelling te gaan. Maar deze beginnen pas om 21 uur en duurt tot….Dus dit keer niet, het hotel is nog ruim een uur rijden hier vandaan.
Gelukkig hoef je je niet te vervelen in Verona. Op naar de kruidenmarkt kruiden zijn er niet maar genoeg handel voor toeristen fruit maar ook maskers en glas uit Venetië is er in overvloed.
Daarna op zoek naar Romeo en Julia, en wie zoekt zal vinden. Romeo’s huis staat wat verscholen in een smal straatje voor je weet loop je er aan voorbij,dus wij ook. Maar Julia heeft haar ‘eigen’ binnenplaats en daar staat iedereen al druk te zijn met fotograferen, namen op de muren schrijven en slotjes aan het hek maken. Veel mannen willen met Julia op de foto met de hand op haar borst. Viezeriken, die kant van haar borst hoeft in ieder geval niet opgepoetst te worden, nou die glom als een keutel in de ……. .En volgens Wim met de gepoetste kant boven.
Al verder dwalend nemen we nog maar een ijsje om een beetje af te koelen (en gewoon omdat we het zo lekker vinden).Verder wandelend langs de rivier zien we nog genoeg moois. En de warmte begint weer toe te slaan (sorry Paul) en we zoeken de auto weer en rijden zonder arko maar met airco naar onze volgende slaapplaats.
Hotel de Meradiana heeft gelukkig WIFI en zoals jullie merken is er ineens veel te lezen.
Wij gaan een pizza eten in het dorp en daarna de verslagen op het web plaatsen. Nog even een drankje op het lounge terras,het was volgens mij een studenten feestje,gemiddelde leeftijd 20 jaar,ja dan voelen wij ons ineens toch behoorlijk oud, althans Wolly. Lekker de nachtrust opzoeken wij worden ook ouder. Morgen gaan we naar Venetië,en volgens onze informatie een half uur hier vandaan met de trein.

• 26 Augustus 2011 - 19:52

Paul:

Volgens mij hebben jullie het wel naar de zin. Klinkt helemaal geweldig. Trouwens, toch ook hartstikke leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie verrichtingen.

Update vanuit Abtenau: de dames zijn gevlogen! Hoewel ik ze morgen pas terug verwachtte staan ze vrijdagavond ineens al voor de deur. Ik heb dus nog niet de stofzuiger door het huis gehaald, niet gedweild en ook het schilderwerk (was als verrassing bedoeld) was nog niet klaar. De dames hebben het overigens uitstekend gehad en het is toch ook wel weer fijn om ze thuis te hebben.

Jullie nog veel plezier, ik kijk uit naar het volgende verslag.

• 26 Augustus 2011 - 19:58

Gerda:

Hee .hallo leuk om te lezen wat jullie zo allemaal beleven!
    Heel veel genieten nog xx

• 26 Augustus 2011 - 20:21

Elise:

Ja idd wat een verslagen om te lezen...de berichten stromen binnen in mijn mailbox(wel ook heel handig trouwens). Leuk om te lezen overigens en ja stiekem natuurlijk wel ietspietsie jaloers....affijn...wij hebben ons portie gehad...geniet er maar van!!! Goede reis verder!