Ferrari en meer - Reisverslag uit Milaan, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu Ferrari en meer - Reisverslag uit Milaan, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

Ferrari en meer

Door: Marcel & Wolly

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

24 Augustus 2011 | Italië, Milaan

De eerste nacht in Albavilla was goed slapen en op tijd aan het ontbijt want vandaag gaan we Milaan bekijken. De receptionist verklaard ons voor gek. In de stad kan het wel 40 gr zijn dan moet je volgens hem gewoon aan het water zitten. Het Comomeer is ook mooi verteld hij. Maar ja wij gewoon eigenwijs naar Milaan 39 gr lopen we zoveel mogelijk in de schaduw en zorgen we voor voldoende drinken kortom het viel wel mee?. Milaan is zeker de moeite waard. Het begon al met de P-garage. Na enig speurwerk hadden we een garage gevonden. Het leek wel een privé garage de vloer leek wel in de was te staan. We denken dat ze je auto nog willen poetsen in de tijd dat je weg bent. Bij terug komst kon de meneer onze sleutel niet vinden. Wij hadden die natuurlijk gewoon zelf :) En de prijs viel mee voor het centrum van Milaan.
Dus te voet verder, even oriënteren en op weg naar de Dom, en gouden triangel. En natuurlijk winkels bekijken alle grote namen zijn aanwezig. Portier bij de ingang, dus we houden het bij de etalages bekijken behalve dan bij de Mac. Totdat we bij de Ferrari-shop aankomen…dan moet je er toch even binnen gekeken worden. 4 etages Ferrari…kleding, accessoires, modellen en natuurlijk een simulator van een raceauto waar kinderen een rondje in mochten “rijden”. Even een Fiat 500 gekocht in Abarth uitvoering als tweede auto,waren gelukkig in de aanbieding en konden er een sleutelhanger bij kopen, wat denk je wij zijn niet gek we zijn wel Hollanders, toch!!
En zo lopen we aardig wat km door Milaan. Nu weer op zoek naar onze P-garage. Gelukkig weet de navigatie nog waar de auto geparkeerd staat. 20 minuten maar en dan weer in een koele auto op weg naar het hotel. Na een verfrissende douche toch maar een DVD bekeken om onze voeten wat rust te gunnen.

• 26 Augustus 2011 - 05:18

Paul:

Tja, ik wil niet in herhaling vallen met m'n commentaar, dus ik geef alleen maar even de update uit Oostenrijk

Na een wat onrustige nacht, veel wind en wat regen/onweer gaan de dames op pad naar Salzburg. Daar is het minder warm dan in Milaan, maar met 34 gr is het daar nog altijd zeer geriefelijk. Na sissend op de camping het zwembad in te zijn gedoken hebben de dames gedineerd in de Goldene Stern in Abtenau (wij hier thuis aten gebakken aardappeltjes met doperwtjes - verschil moet er wezen).

Overigens missen jullie niet met betrekking tot het weer hier. Als het niet regent is het bewolkt en benauwd. Ofwel je bent nat van de regen of van het klamme zweet. Dan maar in ca. 40 gr in Milaan hoor!

Veel plezier verder, ik kijk uit naar het volgende verslag.

Oeps, was ik weer te lang van stof.

• 26 Augustus 2011 - 20:16

Elise:

He bah wat vervelend jullie vakantie!!!!Beter nat van zweet dan van regen......!!!!!!!!!!Gelukkig hebben we morgen de oud-lunterse dag...joepie...ik ga helamaal los!!!

• 28 Augustus 2011 - 12:20

Nardi Hek.:

kijk het is zondag, en om de 5minuten
    breken de wolken los en komt er een hoosbui naar beneden.
    Af en toe kunnen we even uit ons vakatie verblijf komen, om voor de inwendige mens te zorgen, jullie boffen maar, maar wij komen ook nog wel aan onze trekken.
    De oudlunterensedag, is net niet helemaal in het water gevallen, maar droog was wat anders.Wij hebben er trouwens niets van gezien, Want Ies is
    komen sausen , en het is me toch mooi
    geworden. hij moet er nog een keer over heen, nog niet tevreden dus.