Van een hutje naar weelde - Reisverslag uit Albavilla, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu Van een hutje naar weelde - Reisverslag uit Albavilla, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

Van een hutje naar weelde

Door: Marcel & Wolly

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

23 Augustus 2011 | Italië, Albavilla

Nu is dat hutje letterlijk genomen maar we waren van de straat en we kregen een ontbijtje toe. Onze moed verzameld en proberen te slapen,volgens mij kun je nog beter in een sauna slapen de afmetingen waren in ieder geval gelijk en over de temperatuur maar te zwijgen. Inclusief twee kraaiende hanen die eigenlijk in de soep thuis horen. En als de een stil was begon de tweede alleen iets valser, waarschijnlijk een kraai als pleegmoeder gehad maar dan vals. Gelukkig hield het op, maar verrassend naast ons hutje zat ook een hondenkennel en je raad het al de honden werden ook wakker met enig geluid aangevuld met de volière vogels. Best wel een landelijk gevoel ??
Ach uitslapen waren we al niet van plan dus op tijd aan het ontbijt en Como bekijken. Como ligt mooi aan het meer, Daar was de temperatuur iets beter als in de stad zelf. Mooie vergezichten de bergen aan het meer met de stijlvolle Italiaanse bouw. In de Dom waren ze al vroeg modern qua geluid. 2 orgels links en rechts van de preekstoel, of het ook stereo klonk kunnen we niet vertellen.
Even een broodje bij de bakker, en terug naar de auto. Het wordt warm en de siësta is al begonnen.
Op weg naar ons hotel in Albavilla. Dit is maar een klein stukje van Como vandaan en ook wij gaan voor een siësta.
Na ons dutje willen we naar Erba wandelen, maar dat is niet handig langs een drukke weg zonder voetpad. Toch maar terug droge kleding aan (het luie zweet komt er toch nog uit bij ± 40� op asfalt en ruim een uur wandelen) Toch maar met de auto een 2e poging. Dit gaat beter en met wat eten op weg naar het Meer van Pusiano en lekker koken en picknicken aan het water.
Als de schemer in valt rijden we terug naar het Hotel nog een bakkie op het terras met een prachtig uitzicht op de dorpen in de bergen en dan lekker slapen.
Wordt vervolgt……

• 26 Augustus 2011 - 05:09

Paul:

Ja, je moet soms 'ontberingen' doorstaan tijdens je vakantie (ik zou bijna medelijden krijgen). Zo zie je maar "landelijk" is ook een overgewaardeerd begrip. Ik zit ondertussen wel groen van jaloezie jullie belevenissen te lezen. Ik wil ook weer terug!!!!!
    Update uit Oostenrijk:
    Petra heeft Abtenau bezocht, het is daar nu 31 gr en na de siësta hebben ze een verkoelende duik in het zwembad genomen. 's Nachts koelt het voldoende af om lekker te slapen zonder dat het koud wordt.