Een dagje lava.... - Reisverslag uit Rome, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu Een dagje lava.... - Reisverslag uit Rome, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

Een dagje lava....

Door: Marcel & Wolly

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

31 Augustus 2011 | Italië, Rome

Na Rome gaat de reis nog een stukje zuidelijker. We rijden Napels voorbij, we durven het bijna niet uit te spreken maar het is hier te warm om de stad te bekijken. Aangezien we hier 4 jaar geleden al wel geweest zijn kiezen we vandaag voor de Vesuvius. Met de auto rijden we tot het hoogste punt wat te berijden was. Vanaf het informatiecentrum was het nog een 20-30 minuten lopen tot aan de krater. Een 'actieve" vulkaan van dichtbij kunnen we ons geen voorstelling van maken. De vesuvius 'stoomt' nog continu. Vandaar de plaatjes om een beeld te krijgen. Je voelt je wel erg klein als je boven langs de krater loopt met een diameter van 700 meter en een diepte van 200 meter en een omtrek van 12 km. Kortom het is GROOTS.
Op de weg terug naar beneden kunnen we het niet laten om toch ook nog wat stenen mee te nemen voor de BBQ.
De onze waren aan vervanging toe :)
Zo vliegt de middag voorbij en we denken rustig binnendoor naar het hotel te rijden. Italianen en verkeer is alles behalve rustig. Het leek Napels wel in het klein. Hectisch van begin tot eind. Nog even geduld voor een rouwstoet...maar dan weer vol gas door...je begrijpt niet dat er zoveel goed gaat, maar de staat van de auto's zegt ook het tegendeel. Er rijdt bijna geen schade vrije auto rond of het is een nieuwe.
Bij het hotel aangekomen worden we persoonlijk naar de P-plaats verwezen. (wij konden deze niet vinden) 3 bochten verder rechts af en dan naar beneden ...en daarna met de trap weer omhoog naar het hotel. Gelukkig zijn onze tassen niet zo zwaar?!
Vanavond in het plaatsje Vico Esquense een terrasje bezocht en op de dorps rotonde de hectiek verder bewonderd 2 agenten hebben er de hele avond gestaan en indien nodig de bestuurders letterlijk terug gefloten.
Daarna vlak bij ons hotel lekker gegeten met uitzicht op de baai van Napels. gelukkig ligt onze hotelkamer aan de zelfde baai met hetzelfde uitzicht.
Morgen naar Pompeii... wordt vervolgt

• 01 September 2011 - 05:09

Paul:

Lui, dit moet echt een 'vreselijke' vakantie zijn. Blijft leuk om dit zo met jullie mee te maken. Wel jammer dat het op zo'n afstand is (ik zou er liever 'live' bij zijn).
    Ik zit telkens uit te kijken naar een nieuw verslag, gelukkig gaat het (nog) steeds goed met de WiFi-verbinding.
    Enne blijf vooral genieten en wat dat hectische verkeer betreft, hou Purdy01 heel (en de glimmende kant boven) :-).

• 01 September 2011 - 06:12

Sandra:

indrukwekkend, ik ben daar nog niet eerder geweest. Een gek gezicht dat het daar zo dor is, zomer 2011 is net uitgeroepen tot de natste zomer sinds 1906 in Nederland.
    Autorijden in Italie heb ik altrijd leuk gevonden, het leukste is te rijden als de Italianen zelf met veel handgebaren, toeteren, fluiten, vlak erachter etc.
    Gelukkig krijgen jullie flink beweging, jullie komen nog eens afgetraind thuis

• 01 September 2011 - 12:05

Riet:

Tjonge, jonge...........even een paar dagen offline geweest en ja hoor.......54 foto's. Wat een geweldige indrukken doen jullie op, ik geniet op afstand mee. Dat het lekker warm is daar, dat kun je aan de verhitte hoofden (vooral van jou Wol) goed zien. Hier is het kwakkelweer, maar als wij de berichten mogen geloven, komen er een paar droge dagen aan (hihi volgend jaar?). Blijf genieten en wij blijven jullie volgen.

• 01 September 2011 - 18:43

Petra Lans:

Wat genieten jullie zeg, is goed te zien aan jullie verhitte gezichten, maar ja niet zo raar met die temperaturen daar!!! Zo gaaf om met jullie mee te kijken, door de foto's, maar het gaat wel kriebelen om ook die omgeving zelf maar eens te bezoeken. Hier vandaag erg mooi weer dit houden we tot zaterdag avond. Dus gaan wij ook maar even genieten want volgende week is het hier weer herfst. Misschien handig om jullie vakantie te verlengen hahaha. Italianen en auto rijden inderdaad geen auto ongedeukt, maar doen jullie daar maar niet aan mee.Geniet nog heerlijk samen dan genieten wij ook nog even mee.
    Liefs