Cochem aan de Moezel - Reisverslag uit Cochem, Duitsland van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu Cochem aan de Moezel - Reisverslag uit Cochem, Duitsland van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

Cochem aan de Moezel

Door: Marcel & Wolly

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

22 Augustus 2011 | Duitsland, Cochem

Dag van vertrek.
Vanmorgen worden we gewekt door een donderslag en daarna begint het direct te regenen.
Zodra het droog is pakken we de bagage rustig in de auto en ondertussen maakt Vincent ons ontbijtje klaar. 11 uur zijn we zover we kunnen vertrekken.
Zodra we weg rijden blijft het droog en de temperatuur loopt verder op. Aangezien we dinsdag pas in Albevilla hoeven te zijn besluiten we om eerst naar Cochem te rijden. Lekker aan de Moezel zitten en ik verbaas me over het aantal Nederlanders dat we hier tegen komen. Het lijkt Emmerich wel.
Zelfs de menukaarten zijn in Nederlands vertaald, je gaat je al helemaal thuis voelen. Niettemin is het eten erg goed in mooie porties en heel betaalbaar.
Nu tikt de tijd door en de kamers in Cochem zijn niet echt bijzonder dus we besluiten om de route weer op te pakken en laten de NAVI onze route bepalen richting Italië. Onderweg komen we vast nog wel een “Zimmer Frei” tegen.Volgen Navi is Gasthaus Krämer in Argenthal wel een gunstige locatie. Na een belletje blijkt er nog wel een kamer vrij te zijn. En ja hoor een uurtje verder en een nieuwe Autobahn verder komen we bij een het pension en wij mogen daar de nacht door brengen en krijgen een onbijt erbij.

• 26 Augustus 2011 - 04:53

Paul:

Zo eindelijk een internet-verbinding gevonden. Ik zit al dagen in de startblokken. Maar het bleef angstig stil. Dit klinkt in ieder geval als een goed begin (relaxed) begin van de vakantie.