Klimmen vanuit Sault - Reisverslag uit Bédoin, Frankrijk van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu Klimmen vanuit Sault - Reisverslag uit Bédoin, Frankrijk van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

Klimmen vanuit Sault

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

22 Mei 2013 | Frankrijk, Bédoin

's morgen bekijken we wat we gaan doen. Marcel wil wel graag omhoog met zijn nieuwe fiets. Voor iedereen die het nog niet weet. sinds een paar weken heeft Marcel een racefiets in zijn bezit, en al 3 tochtjes gemaakt.
Het weer is goed de benen voelen goed, dus op naar boven.
Alles ingepakt en met de auto's naar Sault. Diane en Marcel gaan samen met coach Maarten aan de tocht beginnen. Wolly rijdt de 'bezemwagen'
In Sault vertrekken ze naar boven de auto moet terug via Bédoin en pas bij Challet Reynard zullen wij elkaar weer zien.
Na 7 km stuurt Diane een bericht het gaat goed. Wolly kan na wat souvenirs gescoord te hebben en een lekker taartje. Vertrekken naar chalet Reynard.
Maarten vertrouwd maar zo zijn auto aan haar toe, niet wetende dat onze navigatie soms leuke binnendoor weggetjes neemt.
Na 2 km grind en een steeds smaller pad kiest Wolly eieren voor haar geld. in de achteruit en uiteindelijk toch maar keren. Ooit komt er een dag dat we dit pad nog een keer samen doen. Het is wel heel leuk 'spelen' met zo'n 4x4. Maar alleen in de BUSH zonder bereik van je telefoon toch maar geen risico.
Terug naar de bekende route en dan maar een stukje om rijden, de tijd tikt door en wil voor de fietsers bij Reynard zijn.
Zodra de auto geparkeerd staat en ik de weg over steek fluit Marcel al achter mij. Ze komen net van de berg af rijden. Ze zijn er al en de crêpe met warme choco gaat erin.
Het koelt wel af naarmate je hoger komt. toch is het nog goed te doen en na een beetje herstel gaat de tocht verder. Fijn en leuk om met de auto ze nu te kunnen volgen.
Van bocht naar bocht we hebben het ondertussen al een paar keer gereden met de auto, een keer gewandeld kortom het voelt vertrouwd. MAAR je weet wat het met je doet als de procenten zo blijven en dan zijn de laatste 6 km echt zwaar. O wat is dat zwaar.
Diane en Marcel worden door Maarten naar boven gepraat; links rechts, links rechts, hoor je over de berg klinken. rechts blijven rijden!!!
en de laatste km komt er mist, wind zo uit het niets....wat is het spannend.
Maar ze HALEN de TOP!!!!!
Geweldig, 'gelukkig' heeft Marcel het niet fluitend gedaan, dit zou een frustratie zijn voor alle getrainde fietsers.
Terug naar de camping lekker ontspannen en dan een hapje eten, bij een hotel in de stad met heerlijk streekproducten.

• 23 Mei 2013 - 10:13

Paul Lans:

Hey Marcel,

Nogmaals: "PETJE AF". Hoewel je dan niet "fluitend" bovenkomt laat je toch zien dat je tot héél wat in staat bent. Als je zonder noemenswaardige training zo'n tocht volbrengt ..........

(dan zet je toch wel een 'beetje' al die getrainde fietsers voor schut - Sorry Maarten!!!!).

Al krijg ik niet de kriebels om nu ook met de fiets de Posbank te "beklimmen" krijg ik wel weer de kriebels om iets grensverleggends te doen (zoals destijd Corsica mijn "Mont Ventoux" was). Want je bent je inspanningen weer heel snel vergeten, maar dat euforische gevoel dat je het geflikt hebt dat blijft. Geniet ervan. en van het weer, wij hebben hier vandaag de koudste mei-dag ooit. Ik ga de winterbanden geloof ik maar weer uit de schuur halen.

Genieten jullie nog maar even van jullie verblijf daar en hopelijk gauw tot ziens.

Groetjes,

Paul

• 23 Mei 2013 - 11:15

Marleen Noppe:

Wauw!! In 1 woord fantastisch. Ik doe mijn petje niet af, maar steek mijn paraplu op. Snert weer hier, geniet nog volop van al jullie prestaties en het betere weer! Xx gr.Marleen

• 23 Mei 2013 - 13:05

Riet:

Geweldig wat jullie daar allemaal presteren, de Postbank is straks een peuleschil. Ook geweldig om te lezen wat een super team jullie hebben, elkaar aanmoedigen en steunen! Deze ervaring nemen ze niet meer af!

Dikke pakkert voor al onze kanjers daar!

• 23 Mei 2013 - 17:50

Petra Lans:

Tsjonge Marcel en Diane, geweldig diepe diepe buiging voor jullie.
    Wat een gave ervaring, ben blij als ik jullie weer zie en alle verhalen kan horen.
    En dan de Posbank beklimmen haha. Natuurlijk peulenschil voor jullie.
    Xxxxxx

• 24 Mei 2013 - 05:45

Maarten:

Ja Paul sommige hebben talent andere trainen er een half jaar voor

• 24 Mei 2013 - 06:05

Wolly:

Maar dan fiets Maarten wel 3x naar boven ;-)