D-day - Reisverslag uit Bédoin, Frankrijk van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu D-day - Reisverslag uit Bédoin, Frankrijk van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

D-day

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

20 Mei 2013 | Frankrijk, Bédoin

Om 5 uur gaat de wekker, Maarten begint aan zijn PASTA ontbijt. koolhydraten stapelen blijft nog even doorgaan. Het 'lekkere' is er ondertussen wel vanaf.
Wij gaan met z'n allen eerst naar Malaucene Maarten uit zwaaien. Hij gaat voor 3 keer naar boven.
Nog even terug naar de camping en daar vertrekken Diane, Marcel en Wolly voor de wandeltocht en om 9 uur is het voor hun zover.
We beginnen vol goede moed aan onze tocht naar boven. Geweldig om het animo te zien bij de organisatie en vrijwilligers. Er worden beelden gemaakt van 'Team vlinder'. Dit is een team van MS patiënten, zij gaan in estafette naar boven. Als iedereen compleet is gaan we van start.
Met een gezonde spanning gaan we de uitdaging aan. Het tempo gaat goed, we hebben een prettig tempo en hopen dit de hele route vol te houden.
Het gaat lekker, we stappen samen er lekker op los. Na zo'n 3 km komen Wim en Nardi ons achterop rijden met het verzoek waar we willen pauzeren?
Doe maar over een kilometer of 4 het loopt nog erg lekker.
Even later komen we Dick en Elise tegen zij hebben Maarten eerst op de top zien arriveren en gaan nu op zoek naar pa en ma.
Ongeveer op 9 km van de route zit de familie op ons te wachten.
Wat ben je dan blij dat je ze ziet. Even zitten en wat drinken en eten. De afstand valt mee maar nu gaat de klim echt beginnen...we gaan naar 10% voor de komende kilometers. Op naar chalet Reynard.
Wolly kan maar een ding verzinnen liever de 4daagse dan de 'reus' maar ook de komende 6 km naar Reynard gaan we halen. Bij Chalet Reynard zien we Wim en Nardi staan en zijn we weer blij dat we lekker onze crepe kunnen bestellen. Even wil Wolly de handdoek in de ring gooien, maar dan komt maarten naar beneden voor de 2e keer en hij gaat 'diep' dus Wolly zeurt niet meer en we gaan naar de top.
En na de pauze gaan we weer in een lekker ritme de berg op het is minder stijl en het loopt aardig weg. Maar als je de toren al ziet en HELE kleine auto's weet je dat de' zigzag' weg nog lang is naar boven.
Gelukkig staan de km paaltjes er en dat geeft de burger moed!
En om 17 uur mogen we de top begroeten. Wat bijzonder is dat een fishermans friend moment zegt de organisatie.
Ja mensen ook wij als nuchtere Achterhoekers houden het niet droog.
De tranen vloeien als we na 22 km klimmen de finish halen.
Nu wachten we op Maarten, hij komt om 18 uur over de finish. voor de derde keer...SUPER TROTS zijn we op hem. Samen hebben we de reus beklommen voor de MS stichting. Wat een bijzonder, emotioneel evenement. Bedankt lieve familie, vrienden en bekenden.
Complimenten voor de organisatie www.klimmentegenms.nl
op naar de camping, lekker douchen, een hapje eten en slapen.

• 21 Mei 2013 - 22:02

Petra:

En natuurlijk zijn er tranen,zo'n prestatie neer zetten is niet niks. De maanden die vooraf ging met allerlei sponsor activiteiten. Jullie hebben er met z'n allen zoveel voor gedaan,en als laatste de enorme klim. Geweldig gedaan en Wolly je bent een kanjer, net als Marcel ,Diane, en diepe diepe respect voor Maarten! Ik hoop jullie gauw weer in mijn armen te sluiten. Geniet nog na van alles en hoop dat jullie nog even van de zon kunnen genieten xxxxxx

• 21 Mei 2013 - 22:02

Paul Lans:

Vrienden,

Weet dat wij hier bijzonder trots zijn op jullie. Met spanning hebben ook wij uitgekeken naar dit moment. Geweldig dat jullie dit gedaan hebben. Maarten is natuurlijk een kanjer, maar ook Wolly: petje af. Toch de top halen ook al zit je er volledig doorheen is ook een prestatie van formaat. Nu alleen nog de hanzestedentocht, maar dat is een peulenschil vergeleken met dit ;-)

Nogmaal petje af en een diepe, diepe buiging.

Liefs,

Paul Lans

• 21 Mei 2013 - 22:04

Riet:

Super . . . één en al bewondering voor zoveel moed! De tranen mogen op de top vloeien want emotioneel moet het zeker geweest zijn! Toppie mensen, wij zijn trots op jullie geweldige prestatie!!!!!!

Dikke knuffel van ons beiden! xx

• 21 Mei 2013 - 22:21

Sandra:

Hoe trots ben ik op jullie: KANJERS!!!!!

• 21 Mei 2013 - 22:25

Jenny:

Diepe, diepe respect voor jullie allemaal. Ik ken de berg en heb ontzag voor dit monster.
    Nu heb ik ontzag voor jullie, die het bedwongen hebben na een gedegen voorbereiding. Geniet van jullie prestatie en geniet nog even van die laatste paar dagen in la France.

Jenny

• 21 Mei 2013 - 22:32

Miriam En Evert:

Super gedaan jongens ( en meisjes natuurlijk ) trots op jullie,groetjes uit Achterberg

• 21 Mei 2013 - 22:49

Marleen Noppe:

Toppie. Geen berg te hoog om bedwongen te worden. Jullie hebben het maar geflikt met zijn allen. Ikben, wij zijn trots op jullie, een super prestatie. Wolly, respect. Jezelf tegenkomen is niet leuk, maar toch weer doorgaan, dat getuigt van moed. Dikke knuff. Xx groetjes van ons uit Arnhem.

• 22 Mei 2013 - 12:20

Betty & Anne:

SUPER!!!!! goed gedaan dames en heren. Een goed moment om even stil te staan bij allen die je hebt verloren, daar horen tranen bij. Wij zijn super trots op jullie. Dikke kus en knuffel xxxx

• 22 Mei 2013 - 18:39

Helmie Van Lith (collega Wolly..):

Geweldig..deze overwinning!!
    Daar hebben jullie zo hard voor gewerkt..Laat die traantjes maar rollen.
    Jullie zijn kanjers!

• 22 Mei 2013 - 22:23

Evert En Helma:

Wouw fantastisch gedaan allemaal!!! Diep respect en wat een mooie foto's.
    Nu genieten van de euforie, na al dat harde werken en trainen. Time to relax, en enjoy the sun. Nog een fijne vakantie. Gr ons.

• 23 Mei 2013 - 21:24

Wouter Jurriens:

Hallo Zusje en luitjes

wat hebben jullie een prestatie geleverd. we zijn trots op jullie.
    geniet van de momenten, de emotie kan ik begrijpen naar zo'n inspanning.
    ik doe het jullie niet na.

groetjes wouter