Vrijdag reisdag naar Alghero - Reisverslag uit Olmedo, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu Vrijdag reisdag naar Alghero - Reisverslag uit Olmedo, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

Vrijdag reisdag naar Alghero

Door: Marcel & Wolly

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

26 September 2014 | Italië, Olmedo

Een lekker ontbijt nog bij Anna met huisgemaakte yogurt, en lekkere biscotti’s en niet te vergeten een dikke knuffel van Anna, di mama, we zijn klaar voor vertrek.
We rijden vandaag eerst naar Sassari, helaas komen we op een verkeerd tijdstip aan, alles is gesloten en de reisgids vertelt ons weinig spectaculairs. Er is hier weinig te zien en er is weinig gezelligheid op de terrassen. Zelfs de grote warenhuizen zijn hier ’s middags gesloten.
Gelukkig is er wel een printshop open en hebben we onze tickets kunnen printen. Zo zijn we weer van een stoel in het vliegtuig gegarandeerd. Ja Vincent we komen echt terug ;-)
We zoeken de auto weer op en rijden door naar de volgende locatie Il Vigneti. De beschrijving geeft al aan dat we niet de navigatie of GPS moeten gebruiken!!!!
Maar de routebeschrijving is goed en we rijden er zo naar toe. We worden hartelijk ontvangen en als je denkt dat je jezelf zal vervelen hebben de dames nog voldoende uitgaanstips. Beide gastvrouwen spreken vloeiend Engels, dit is wel fijn, en weer heel iets anders als de afgelopen dagen met handen en voeten communiceren.
’s Avonds rijden we naar het dorp Olmedo, hier willen we wat gaan eten. Een gezellig terras of restaurant laat het afweten, terug naar de eerste pizzeria, daar zagen we veel mensen maar geen gezellig restaurant. Dus de afhaal pizza voldoet deze avond…..mmmmmm zo lekker hebben we nog niet eerder de pizza gehad, alles vers rucola, tomaat, spek, parmezaan in vlokken. Een tip voor thuis om dit na te maken.
Morgen gaan we Alghero bekijken, langzaam komt het besef dat de vakantie het einde nadert. Wel een kleine déjà vu, al is het in mindere mate dan in Breukelen. In Alghero vertrekken en landen minder vliegtuigen en i.p.v. kikkers hebben we hier blaffende honden.

• 28 September 2014 - 21:16

Paul Lans:

Luitjes,

Haha, dat komt me bekend voor. Hoe vaak is het ons niet gebeurd dat we (te laat) aankwamen op een markt en nog net zagen hoe de marktkooplui hun kraampjes opruimden. Over een déjà vu gesproken.

Ik lees overigens niets over de dagelijkse, noodzakelijke portie cappuccino, al maakt de overheerlijke pizza wel weer een hoop goed. Trouwens de jaloersmakende, schitterende foto's mogen er ook wezen. Ennuhh, het weer zal overigens wel een stuk beter zijn dan in Breukelen.

Blijf vooral doorgaan met genieten!

Paul

• 28 September 2014 - 21:54

Petra:

Hallo luitjes,

Weer genoeg beleefd, en het nodige mee gemaakt. En nu laatste dagen nog even genieten!
    Terug vlucht geboekt! Ja Vincent ze komen echt terug maar niet eerder dat scheelt weer!!
    En dan sluiten we jullie weer in onze armen en horen we jullie verhalen graag allemaal.
    Dikke knuffel xx