Dagje Iglesias - Reisverslag uit Iglesias, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu Dagje Iglesias - Reisverslag uit Iglesias, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

Dagje Iglesias

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

25 September 2014 | Italië, Iglesias

Donderdag 25 SEPTEMBER 2014

Een rustig dagje rondom ‘huis’ tenminste dat dachten we ’s morgens. We willen het plaatsje Iglesias gaan bekijken en dat is maar een paar kilometer hier vandaan. Alleen wel echte berg weggetjes dus de tijd die we erover doen …..lekker slingerend en mooie panorama’s verder komen we aan in Iglesias. Iglesias is van oorsprong een mijnstad, helaas zijn de mijnen nu uitgeput en zien we de oude mijnen als ruïnes.
Het stadje is een klein gezellig stadje, de terrasjes doen het goed evenals de cappuccino. Wij hebben heerlijk op het plein tegen over de kathedraal een bakkie gescoord.
Een winkelstraat hangt vol met gekleurde paraplu’s, en sommige panden zijn mooi beschilderd.
Als we denken dat we de oude stadsmuur kunnen beklimmen komen we bedrogen uit. Alleen een trap naar boven en verder niets. Dan maar terug naar de auto en terug richting Arbus, onderweg zagen we nog restanten van de oude tempel Antas. Hier hoopten we een steengroeve te zien van de Romeinen.???? Een mooi wandelpad naar boven maar steengroeve was wel een groot woord.
Ach zo komen we wel aan onze wandel kilometers ;-)
’s avonds gezellig gegeten bij Anna, mama van Agriturismo, gezellig met alle gasten aan een lange tafel 6 Nederlanders, 2 Engelsen en 2 Italianen.
Het eten was heerlijk en bijzonder, echte streek gerechten van hun eigen producten.
• Herderscrackers met hele jonge kaas en honing,
• Spaghetti pomodori en een pasta bolognese, salade, kip in limoensaus, hartige taart, paksoi of grote raapstelen in een sausje,
• ‘Bladerdeeg met kaas en honing als toetje
• Koffie met Mirto als afsluiter. Mirto van de bessen want dit is de ‘beste’ zeggen ze hier.
Een gezellige afsluiting hier bij mama Anna, morgen vertrekken we naar Olmedo, Alghero.

• 28 September 2014 - 20:58

Paul Lans:

Luitjes,

Jammer dat de WiFi-verlengkabel nog niet is uitgevonden zodat we af en toe wat langer moeten wachten op een update uit het zo prachtige Sardinië. De rit naar Iglesias klinkt goed, ben overigens wel benieuwd of Julio ook thuis was. Gelukkig konden jullie je noodzakelijke rantsoen cappuccino aanvullen, maar dat ik sowieso geen probleem geloof ik. Een mooi dagje uit en dan afsluiten met een etentje van "La Mama". Dat is altijd goed, gewoon gezellig met z'n allen aan één tafel en dan heerlijk eten. Helemaal super. Geniet nog van wat (helaas) alweer de laatste dagen gaan worden. Kijk uit naar jullie volgend verslag.

Groetjes,

Paul

• 28 September 2014 - 21:07

Marcel En Wolly :

Nou Paul het is niet alleen de verlengkabel...maar ook onze inspiratie...we zien zoveel en ach maken we wel eens iets mee?
    Maar de volgende staat nu online ;-)
    Groetjes uit het zwoele warme Sardinië
    We zitten nog even lekker op het terras met een glaasje 'huiswijn' en een sapje van de LIDL

• 28 September 2014 - 21:22

Petra:

Hoi hoi

Die berg weggetjes brengen jullie wel naar hele mooie plekjes, en dan heerlijke cappuccino dat kunnen de Italianen wel.
    En dan thuis komen en verwend worden met een heerlijk diner, super genieten kanjers!
    Fijne dag morgen xxx

• 29 September 2014 - 16:05