Een reisdag naar de volgende locatie - Reisverslag uit Lotzorai, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu Een reisdag naar de volgende locatie - Reisverslag uit Lotzorai, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

Een reisdag naar de volgende locatie

Door: Marcel & Wolly

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

20 September 2014 | Italië, Lotzorai

Vandaag vertrekken we naar ons volgende bestemming Il Mandorli in de buurt van Lotzorai. We rijden rustig de kust langs naar het zuiden.
Zo ervaar je weer de veelzijdigheid en het natuurschoon van Sardinië. Er zijn hier prachtige berglandschappen maar ook parelwitte stranden.
Halverwege nemen we een kijkje bij een strandtent voor de koffiepauze in Santa Lucia. Heerlijk even een korte strandwandeling en pootje baden.
De rotsen zien er zwart uit maar dit is een soort zeewier, met het lijkt wel zachte kleine kokosnoten of zoals Marcel ze op uilenballen vind lijken. Niet te min is het zand parelwit en heel fijn. Hier kun je het wel even volhouden mits het niet zo warm is als vandaag. Wij geven toch de voorkeur om na een uurtje door te rijden met een gekoelde auto.
We bekijken nog even een prachtige panorama bij Campo Gorropu nuttigen een lekkere panini tomaat/mozzarella. Rustig toeren we door de bergen verder.
Eind van de middag komen we aan bij Il Mandorli, om hier te komen mag je eerst een kilometer over een zandweg rijden. Maar dan heb je ook wat…….Een 18e eeuw gerestaureerde hoeve die wordt gerund door de familie Mannini. We worden hartelijk ontvangen door de eigenaar maar een beetje Engels is er niet bij, met handen en voeten komen we er wel. Nakijkend op de gastenlijst dient zich een probleem voor, we zouden er drie dagen eerder gearriveerd moeten zijn, maar we komen met het bewijs dat dit toch echt een vergissing moet zijn. En dan is Italiaans toch echt wel moeilijk !!
Hij verontschuldigd zich en is al peinzend bezig voor een oplossing, en die kwam er we kregen voor een nacht een andere kamer toegewezen, maar kregen de volgende dag onze kamer die was nog bezet door een drietal Duitsers die per motor het eiland aan het verkennen waren. Nou en die was niet misselijk ze noemden het de Superior kamer.
Vanaf het terras had je een werelds uitzicht op de bergen van Gennargentu en als je goed naar rechts keek zag je de zee.
s Avonds eten we hier traditioneel pasta met tomatensaus, daarna Sardijns speenvarken en crème brulêe als toetje.
Zo dit was weer een dag afzien op naar de volgende dag.

• 23 September 2014 - 20:46

Paul Lans:

als dit afzien is, dan wil ik dat ook wel. Elke dag opnieuw. Wat n "geluk" dat de reservering niet goed gelopen was, nu hadden jullie dus wel mooi een extra mooie kamer De foto's zijn weer adembenemend. Ga zo door.

Paulus