via Castelsardo naar Arzachena - Reisverslag uit Arzachena, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu via Castelsardo naar Arzachena - Reisverslag uit Arzachena, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

via Castelsardo naar Arzachena

Door: Marcel & Wolly

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

17 September 2014 | Italië, Arzachena

Dag 2 Bezoek aan Castelsardo

We vertrekken van Alghero naar Castelsardo over provinciale wegen we kijken onze ogen uit. Wat op een licht heuvelachtig landschap lijkt, gaat het over op een landschap dat alleen lijkt te bestaan uit gigantische rotsen een waanzinnig gezicht.
Schilderachtig ligt de labyrintische oude stad van Castelsardo op een steile rots aan zee. Vanaf de parkeerplek was het een mooie wandeling door de nauwe straatjes en diverse trappen. Het laatste stuk is een slalom over oude keien. De oude stad kan alleen te voet worden verkend.
Bovenaan is er een prachtig uitzicht maar ook een middeleeuwse sfeer. Waar de vrouwen in de deuropeningen zitten te handwerken het vlechten van manden etc. Maar ook veel terrasjes, wij nemen een cappuccino met een weids uitzicht erbij.
De stad nog even verder ontdekken en een souvenir scoren en dan verder na ons volgende adres. Want we zijn tenslotte op weg naar ons eerste agriturismo.
De route binnendoor brengt ons op mooie plekken met prachtige uitzichten, mooie flora en fauna.
Plotseling remt Marcel ( er moet er toch een opletten ) en we kijken nog eens naast ons,….wil er een ‘duitse helm’ oversteken. Deze is beter bekend als schildpad. Wij waren verrast .
Inchecken en de kamer bewonderen alles is er tot de puntjes verzorgd. Buiten is er een heerlijke zonneweide en een zwembad.
’s Avonds naar het stadje Arzachena om daar een hapje te eten. Na wat rondwandelen een gezellig terrasje, hier zitten alle mannen bij elkaar de dag door te nemen althans zo lijkt het maar geen eten. Op naar een volgende tent waar we wel een hapje kunnen bestellen. En wat denk je laten we maar een pizza nemen is wel zo vertrouwd.
Zo is er een eind aan deze dag gekomen.

• 19 September 2014 - 21:14

Paul Lans:

Wauw,

Klinkt erg goed, ben nu al jaloers. En dan heb ik het nog niet eens gezien. ben reuze benieuwd naar de foto's. Geniet en schrijf, ik reis graag met jullie mee.

Groetjes,

Paul

• 19 September 2014 - 22:05

Petra:

Geloof graag dat het er super mooi is, zo klinkt dat ook nauwe straatjes, oude keien. Heerlijk genieten dus, fijne nacht op jullie nieuwe stekkie.
    En morgen een mooie dag. xxxxx

• 20 September 2014 - 17:42

Alie En Jan:

Hoi rappe Sardegna gangers.

Mooi allemaal. Volgende keer pasta???

Groetjes