Zondag wordt wandeldag - Reisverslag uit Porto Conte Torre Nuova, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu Zondag wordt wandeldag - Reisverslag uit Porto Conte Torre Nuova, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

Zondag wordt wandeldag

Door: Marcel & Wolly

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

28 September 2014 | Italië, Porto Conte Torre Nuova

Wandelen is het thema van vandaag.

Marcel heeft een mooie wandeltocht gevonden naar op de Leliekaap- de Punta Giglio ongeveer 9 km dus een halve dag wandelen. Dit is een natuurpark dat behoord tot het beschermde EU-gebied Natura 2000. Uniek door het weidse uitzicht over zee bij Capo Caccia. De reisgids verteld ons 3 uur, maar dat is flink doorstappen en nergens even stilstaan om te genieten van de mooie natuur. En wij nemen een ander pad langs de kust terug, dus een paar km extra. Maar wat is het prachtig hier en je kunt gewoon 2 uur wandelen zonder iemand tegen te komen. De route staat hier voor de verandering erg goed aangegeven en de GPS is overbodig. (laten we deze nou toevallig ‘thuis’ hebben liggen :( .
Na 2 uur wandelen door inheems bos palmen laag aan de grond ipv varens zoals bij ons, kom je bij de klif aan. Hier staat nog een oude kazerne en een uitkijktoren. Deze laatste werd in de tweede wereldoorlog nog gebruikt. Hij was volledig operationeel ingericht, maar gelukkig niet nodig geweest.
Tijdens de route kom je verschillende picknickbanken tegen, bij de klif hebben wij even een uurtje op het heetst van de middag de schaduw opgezocht. Terwijl wij daar liggen komen ook hier maar weinig mensen voorbij. Een enkele mountainbiker, hardloper en een paar toeristen is alles wat we zien.
De terugweg doen we niet helemaal volgens het boekje, onder de kust langs loopt nog een ander pad deze is iets langer en ruiger maar ja het bos hadden we al gezien.
Eind van de middag zijn we weer bij de auto, verbaasd zien we dat we onder de zeespiegel lopen, of is het toch een beetje de warmte dat we gaan hallucineren? Hier stapelen ze de boten op rekken in de hoogte, iets heel anders dan de boothuizen in Friesland.
De wandelschoenen uit en de met gezonde trek op zoek naar een restaurant. We zijn te vroeg voor de dorpen waar we doorheen rijden en besluiten om in Alghero een hapje te gaan eten. Hier weten we al een beetje de weg ondertussen. Na een lekkere pasta en een ijsje gaan we terug.
We hadden nog een paar verslagen te schrijven, en het bos gaf blijkbaar weer de goede inspiratie ;-)
Kortom een heerlijke zondag

• 29 September 2014 - 15:59

Petra:

Hoi hoi

Wow wat een gaaf gebied om te wandelen zeg! Nog eens wat anders dan de Rozendaalse hei!!
    Mooie foto's het echte vakantie gevoel komt weer boven! En aan einde van de dag weer een heerlijke maaltijd, nog een nachtje en een dag , en dan weer de terug reis. Een goede reis terug en dan proberen het vakantie gevoel vast te houden.
    Liefs xxx

• 29 September 2014 - 16:01

Elise:

Klinkt als vakantie en ziet eruit als vakantie!!!

• 29 September 2014 - 18:25

Paul Lans:

Lieden,

Inderdaad wat een fraai gebied om te wandelen. Als ik naar de foto's kijk waan ik me weer even terug op Corsica. Tijdens onze wandeltrektocht daar hadden we soortgelijke uitzichten, c.q. doorkijkjes op zee. Echt heel gaaf. Wat jammer dat vakantie eindig is.

Groetjes,

Paulus