Dinsdag 23 september - Reisverslag uit Àrbatax, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu Dinsdag 23 september - Reisverslag uit Àrbatax, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

Dinsdag 23 september

Door: Marcel en Wolly

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

23 September 2014 | Italië, Àrbatax

Vandaag op weg naar een nieuwe locatie, de westkust wel te verstaan in de buurt van Arbus.
We zijn op tijd opgestaan en de koffers ingepakt, nog even lekker ontbijten en genieten van het prachtige uitzicht, de zon is zo te zien ook met het goede been uit bed gestapt want staat al weer hoog aan de hemel te schijnen. De route kunnen we nemen op de twee manieren snel of kort. Eigenwijs als we zijn nemen we de langste route, binnendoor dus dat wordt weer haarspel bochten draaien, laat de bandjes maar piepen !
Het eerste gedeelte voert ons door het hoog gebergte met het natuurpark aan onze voeten, natuurlijk onderweg even stoppen om al het moois op de gevoelige plaat vast te leggen,zoals de velen schapen en geiten kuddes, af en toe een koe die de berm staat te maaien maar wel aan de verkeerde kant van de vangrail wel te verstaan. Het mooiste is de spoorlijn bleef ons volgen of wij het spoor ?? Dit is het authentieke spoorlijntje van Arbatrax via Mandas naar de hoofdstad Cagliari, wel te verstaan je bent een dag onderweg. In Mandas hebben we gestopt bij het treinstation en geloof het of niet er stond warempel nog een trein te draaien, de tijd heeft hier gewoon 100 jaar stil gestaan de dienstregeling stond met krijt op een schoolbord en de wissels worden nog met de hand omgezet. Had het geluk om nog even in de trein te filmen voor dat de trein vertrok.
Snel weer verder want anders zijn we voor het donker nog niet op de bestemming, het mooie van de reis is dat je door kleine dorpjes rijdt, dus tijd voor een bakkie. Bij de dorpskroeg een Cappuccino besteld met een over heerlijke croissant, hier zijn de prijzen nog om te lachen en een vriendelijkheid van de plaatselijke inwoners. Na ongeveer een 5 uur gereden te hebben en 180 km kwamen we inderdaad aan op onze bestemming. Het is inderdaad een mooie bestemming en worden weer warm onthaald niets is te gek, en ook hier weer een beestenboel om het erf een gezellige boel.
Vanuit Arbus de groeten en tot snel.

• 25 September 2014 - 12:22

Paul Lans:

Luitjes,

Binnendoor rijden geeft inderdaad de mooiste inkijkjes en uitzichten. Het klinkt allemaal echt fantastisch. Ook gaaf dat treintje en helemaal de dienstregeling op een schoolbord. Zou iets zijn voor de NS. Als je dan vertraagd bent verander je gewoon de tijd op het bord: "Hoezo, mevrouw vertraagd? Volgens het bord rijden we nog steeds op schema!". Geweldige foto's weer, geven een aardige impressie, al zal het in het echt waarschijnlijk nog veel mooier zijn.

Keep up the good work

Paulus

• 25 September 2014 - 13:06

Petra:

180 km tja je zou zeggen dat je dat zo gereden hebt, 5 uur verder en eindbestemming gehaald! Wat een prachtige route aan de foto's te zien, heerlijk dat jullie zo genieten, en wat hebben wij toch met beesten op vakantie. Mooie dag vandaag xxx