Rondom Il Mandorli - Reisverslag uit Lotzorai, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu Rondom Il Mandorli - Reisverslag uit Lotzorai, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

Rondom Il Mandorli

Door: Marcel en Wolly

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

22 September 2014 | Italië, Lotzorai

Vandaag blijven we in de buurt, we gaan even tanken in het dorp, zo’n Panda rijdt zuinig maar wij blijven kilometervreters Nog ongeveer 100 kilometer en de eerste duizend zitten erop. Het lijkt of we voor een volle tank betaald hebben en een halve hebben gekregen……na 10 minuten schiet de brandstofmeter door naar FULL, gelukkig we kunnen weer voorruit.
Dan door naar Arbatax een plaatsje aan de kust met een haven en een stoomtreintje in de zomermaanden, nu dus niet en verder op dit moment weinig te beleven. Via een industriegebied naar de haven gereden. We besluiten om terug te gaan naar de bergen, hier is het ook heel rustig we komen maar een paar mensen tegen. Bij een verjaard panorama ‘park’ ziet het er ‘wild’ uit. Maar het uitzicht is er niet minder om. Nog even een wandeling over de hoogvlakte. Het lijkt wel niemandsland tot…we de bellen horen klinken. Geen mensen maar ezels en geiten. Het lijkt dat er een ezel verscholen stond tegen het struikgewas in de schaduw, maar wij horen er nog meer maar waar? Na wat geritsel kwamen er inderdaad nog twee dames aangelopen. De ezels zijn erg vriendelijk zij poseren graag voor de camera ;-). Nadat we onze weg vervolgden leek het er in eerste instantie op dat ze ons bleven volgen wel gezellig maar konden gezien ons hoge tempo toch niet volgen en keken ons beteuterd na.
De geiten wisten niet hoe snel ze zich moeten verstoppen, wij kwamen natuurlijk met een grote stofwolk aangelopen, zij klommen razendsnel tegen de rotsen op. We genieten van de ruige natuurschoon, zo hoog en toch zo warm nog op dit moment.
We gaan met de auto nog verder de hoogvlakte op ( Chiesa San Pietro di Golgo ) de Golgo hoogvlakte, een natuurreservaat, ongeveer 9 kilometer hier vandaan, staat een pelgrimskerkje (rond 1800) met ook hier ezels, koeien en paarden. En de roofvogels zweven op de thermiek mooie rondjes boven het dal.
We zetten de navigatie aan ( met de stem van Giel Beelen ) op kortste route terug…..zelf de panda gaat stoer over de grindpaden, asfaltwegen met hier en daar een gaatje, of weer even geen asfalt maar een stukje grind ( +/- 5 km ). De auto ziet eruit net Dakar 2014 !!
We hebben nog even tijd om een duik in het zwembad te nemen, en dan lekker genieten van de avond.
Morgen gaan we naar de volgende locatie Arbus gelegen aan de westkust, dit is niet ver hier vandaan maar wel over alle bergwegen heen. Volgens Giel ongeveer 4 uur en 166 km.
Hopelijk hebben ze er ook weer WIFI zodat we de verslagen kunnen plaatsen.

Vanuit een stoffig en droog Dakar, sorry Sardinië en de groeten van ons en de veestal.

• 23 September 2014 - 20:55

Paul Lans:

Mooi verhaal; lachen dat zelfs de tankmeter op z'n Italiaans de inhoud aangeeft. Mooie, ruige natuur en dan ook nog ezels, wat n avontuur! Weer gave foto's, Sardinië is zeker n bezoek waard. Zo valt het wel vol te houden voor jullie.

groetjes,

Paulus

• 23 September 2014 - 22:34

Petra:

Ezeltje strekje, wat een ezels zeg, en dan het mooiste van alles de foto met de twee koeien die tegen elkaar zeggen, heb je onze nieuwe herder gezien die met de ezels over Sardinië trekt! Nou Marcel dat doe je super!! Mooi verhaal en mooie foto's , heel ietsie pietsie jaloers.
    Mooie trip verder xxx

• 24 September 2014 - 20:34

Hetty:

Hoi wolly en marcel
    Ik wil jullie even langs deze weg zeggen dat ik geniet van jullie verhalen. Groetjes uit een nat en koud zutphe

• 24 September 2014 - 20:55

Alie En Jan:

Ha Marcel,

Lekker op bezoek bij je familie ??
    Maar, waar is Wolly?? Die zien we niet.

Mooie plaatjes van Sardinië hoor.
    Staat ook nog op ons lijstje.

Veel plezier verder en groetjes van ons.