Dag 3 bezoek aan Palau, Capa di Orso en Capo Test - Reisverslag uit Arzachena, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu Dag 3 bezoek aan Palau, Capa di Orso en Capo Test - Reisverslag uit Arzachena, Italië van Marcel en Wolly - WaarBenJij.nu

Dag 3 bezoek aan Palau, Capa di Orso en Capo Test

Door: Marcel & Wolly

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Wolly

18 September 2014 | Italië, Arzachena

Dag 3 bezoek aan Palau, Capa di Orso en Capo Testa

Na een heerlijk ontbijt op tijd vertrekken naar de Berenrots Capa di Orso. Een rit van ongeveer 30 kilometer maar met een Panda lachen wij iedereen uit. Nog nooit zoveel Panda’s gezien en ze lijken wel allemaal zilver. Even wat vertellen over de Berenrots.
De Berenrots waakt stilzwijgend over Palau en de Magddalena-archipel van hieruit behoort het uitzicht tot de mooiste panorama’s van Sardinië. Tevens vindt men op Sardinië nergens zo veel steensculpturen. Deze worden gevormd door de mistral, door rond wervelend zand worden de rotsen letterlijk gezandstraald. De schelpvormige holtes worden zo gevormd, stenen met gaten.
Van ver lijkt de rots op een beer. Dit alles door de wind en zand gemaakt, Na een mooie klim welke goed te doen was. Onze wandelschoenen zijn niet nodig volgens de gids. Er zijn mooie trappen van graniet aangelegd en we wandelen met gemak naar boven. Onderweg staan er verschillende afbeeldingen van de flora en fauna te bewonderen. Hier staat ook de ‘Duitse helm’ tussen. De schildpad komt op het land en in zee voor.
Boven aangekomen staan we onder de beer, van de vorm herkennen we niet veel meer maar het uitzicht is prachtig. Je kijkt over de Maddalena eilandengroep met de mooie azuurblauwe zee.
Na de beer getrotseerd te hebben gaan we naar Palau de haven bekijken en het stadje bekijken en weer een souvenir gescoord. Laat Wolly niet los in een keramiek atelier……
’s middags rijden we nog door naar Capo Testa. Capo Testa is een schiereiland gelegen in het noorden van Sardinië vlakbij Santa Teresa di Gallura Het schiereiland geniet uitzicht op de Straat van Bonifacio en is verbonden met het vasteland. Van hiervandaan kun je Corsica zien.
Vanaf de vuurtoren op Capo Testa kunnen heerlijke wandeltochten gemaakt worden door middel van een bewegwijzerde route. Maar wij zijn lekker vrij gaan klimmen en klauteren.
Lekker moe en zeer voldaan rijden we terug naar ons resort.

• 19 September 2014 - 22:31

Maarten:

Klinkt allemaal erg goed en jullie vermaken je wel zo te lezen.
    maar waar blijven de foto's wil de nieuwe auto van Marcel wel een zien.
    bordje te koop is zo geplaatst op de mini

• 19 September 2014 - 22:51

Marcel En Wolly :

Ja Maarten de plaatjes staan erbij. En de Panda komt niet bij elk verslag erbij, anders doen we 'purdy01'te kort :-)
    Maar Froukje heeft hier een tweeling zus, of wij zien hier dubbel. Er zijn diverse dieren hier, katten een hond en je kunt hier paardrijden.
    Het is een heerlijke hotel om te zijn.

• 20 September 2014 - 07:46

Paul Lans:

Luitjes,

Het is wel afzien daar, merk ik al. Mooie plaatjes en uitstekend weer. Tja en die panda's, dat herken ik wel. De Italianen zijn gek op hun Panda's, we hebben ze in allerlei varianten al gezien tijdens onze vakanties in Italië. Ze worden zelfs gebruikt als "marktkraam".

Groetjes,

Paul

• 20 September 2014 - 07:59

Petra:

Hallo vakantiegangers,

Wat een geweldige foto's en wat is het daar mooi!! En zo'n Panda ideaal , lekker klein niet moeilijk parkeren! Al lijkt me dat daar ook geen probleem ;)
    Op naar de volgende foto's en verslag, kunnen we weer heerlijk mee genieten!
    Hele mooie dag vandaag xxx

• 20 September 2014 - 08:07

Elise:

Klinkt allemaal goed!!! Genieten doen jullie wel zo te lezen!!!

• 20 September 2014 - 16:29

Thea Bouwman:

ziet er heel mooi uit heel veel plezier genieten dus gr thea

• 20 September 2014 - 17:47

Alie En Jan:

Is weer iets anders dan een mini.

Mooie foto's.

Groetjes

• 20 September 2014 - 20:22

Wouter:

Hallo Luitjes

dacht laten we maar eens even kijken hoe het jullie vergaat.
    wat een mooie foto's en verslagen van jullie belevingen per dag.
    zo te zien goed weer en een wijntje op zijn tijd.
    een snelle auto echte italiaan ik mis alleen het open dak daar kun je daar we mee rijden.
    foto,s zie ik alleen marcel ben je er wel bij of maak die alleen maar een selfi. en doet dat je er bij bent.

dan nog even dank voor de mooie foto van adr en mij.onze oudste zus heeft haar mond voor bij gepraat.
    ik maar zoeken wie heeft deze verstuurd jij dus.

fijne dagen en genieten samen lees je volgende verslagen snel

groetjes wouter

• 21 September 2014 - 18:15

Sandra:

Dag, geweldig jullie avonturen, zeker de moeite waard om ook eens uit te proberen. Wij hadden een Ford fiasco gehuurd, beviel ook super en zuinig dat die dingen rijden, wat een feest. Alleen als de berg heel stijl was waren we bang dat we mee moesten helpen duwen, gelukkig is dat niet voorgekomen.
    Fijn dat jullie zo genieten , heel veel plezier nog.
    Gr Sandra